Jdi na obsah Jdi na menu
 


Relaxace

26. 4. 2009

 

Photobucket - Video and Image Hosting

Jak meditovat ? 

1. Místo a čas
Vyberte si správnou dobu - nejlepší je soumrak či úsvit. Najděte si klidné a tiché místo. Může to být doma nebo v přírodě, ale nemělo by vás nic vyrušovat. V každém případě vypněte telefon.

2. Správná poloha
    Pohodlně si sedněte. Doporučuje se poloha lotosového květu, ale můžete sedět i v tureckém sedu. Měli byste mít rovnou páteř a zvednutou hlavu. Pokud se v sedu neuvolníte, můžete případně ležet na zádech.

3. Uvolnění
    Pokuste se uvolnit. Můžete vyzkoušet metodu relaxace, kdy si v lehu uvědomujete každou část těla a snažíte si ji uvolnit, zbavit napětí.

4. Dýchání
    Základem meditace je soustředění na pravidelně dýchání. Do stavu meditace vás může dovést také upřený pohled do plamene svíčky.
Jiný způsob meditace nabízí použití posvátné fráze - mantry. Vyberte si nějakou známou mantru, která se vám libí (nebo si ji vymyslete), a opakujte ji stále dokola - nejprve nahlas a později v duchu. 

5. Nechte plynout myšlenky
    Pokud se vám v hlavě honí myšlenky, nesnažte se je silou vůle zapudit. Nechte je plynout a soustřeďte se buď na opakování své mantry, nebo na dýchání. l když se vám zdá, že se nic neděje, vydržte.

6. Vnímejte účinky
    Meditace nekončete náhle, ale pozvolna. Zkuste pozorovat svou mysl a snažte se zachytit a uvědomit si účinky meditace, ať už jsou fyzické či psychické
...

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář
 

 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA